05 juuli 2010

Tehnoülevaatuspunktide eralõbu - diislite tahmatestil pöörded põhja!

Kuna autol saab varsti ülevaatus tekkis plaan käia ülevaatusel ära. Pidurid timmitud, pirnid üle vaadatud ja läksin ülevaatuspunkti otsima. Kui oma vanas head ülevaatuspunktis oli suur järjekord hetkel mõtlesin vaadata korra Laki tänavale. Seal oli ka väike järjekord aga otsustasin oodata mõnda aega. Parasjagu oli just üks vana diisel Nissan stendil ja sai pealt vaadatud kuidas selle kallal askeldati. Nagu teada, tehakse diislitel tahma mõõtmine ka. Vaatasime ühe teise vennaga koos kuidas testi käigus korduvalt ja 10-20sek järjest gaas põhjas mootorit piinati. Meile mõlemile jäi arusaamatuks, miks peab pöörded punasesse ajama ja veel korduvalt. Peale 10 minutilist sellist piinamist sai vaatamisest küll ja tegin minekut sealt. Miks ma peaksin laskma mingil süüdimatul vennal oma masina mootorit sedasi piinata? Kui midagi sellise tegevuse peale lendab, laiutab ta ainult käsi ja ütleb, et ju siis oli kehv rihm või mida iganes.
Hiljem käisin hoopis oma vanas heas kohas ülevaatust tegemas ning peale 15minutit oli jälle aastaks mure murtud. Kusjuures jälgisin spetsiaalselt, kui palju seal pöördeid üles aeti - 4000rpm oli täiesti piisav nende jaoks ja seda ka ainult korra. 5000rpm on juba punane. Ka kõige ekstreemsematel hetkedel pole mul kunagi vaja läinud pöördeid üle 4300-4500 rpm'i ajada. Aga aru ma ei saa, mis kuramuse pärast mõnes ülevaatuspunktis lolli moodi mootoreid piinatakse.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

:) Sellepärast, et see vana romu ÜV läbi saaks. Teatavasti kui rahulikult sõidad ja pöördeid ei anna siis läheb asi umbe, hakkab suitsema rohkem jne. Selleks tuleb paar korda korralikult tuuri anda, siis lööb torud puhtamaks :)

Mart Moppel ütles ...

Normaalsele mootorile ei tee pöörded alla redline midagi hullu. Vanale diislile, mis igapäevaselt vaikselt ringi törtsutab tuleb tahma normi saamiseks mõnikord pool tundi kuuma anda. See põletab tahma sumpsist ja kolvigrupist välja. Ja muide ülevaataja peab sõber või hea inimene olema, et ta üldse sellise vaeva ette võtab.
Ja lõpetuseks, juhtub seda ka uuemate mootoritega, kui kogu aeg madalate pööretega liigelda.

Mairo ütles ...

Ju mul siis vedanud kuna mul pole kunagi mootor sellist kuuma näinud nagu need vennad seal punktis andsid :) Vana hea tava enne ülevaatust 100/110 alas kolmanda käiguga lasta peaks lõõrid üsna puhtaks ajama. Ma imestan et see vana (oli oma 50-60a kindlasti), kelle autot piinati, sellist elementaarset asja läbi ei teinud.


WebCounter.com
blog.tr.ee