07 märts 2010

Dataloggeriga jõusaali külastus

Tänane päev oli eriti sportlik, hommikul 10km vabatehnikat suusatamises ning õhtupoole jõusaali. Kusjuures ma hommikul veel kavatsesin väiksema koormusega suusatamise teha aga sain hoopis selle talve parima aja sellel rajal. Vähemalt oli natuke alla 45min kestnud sõit teadlikult lühem tehtud, et õhtuks energiat jätta. Aga rääkida tahaks hoopis jõusaalist. Nimelt sai ka seal esimene katse tehtud ja kogu treeningukäik ära salvestatud. Hetkeks andmed arvutis ja üsna huvitav pilt.
Selle aasta algusest peale suuskade alla saamist olen tundnud, et jõusaali treeningud on kõvasti lihtsamaks muutunud. Kui enne tahtis peale mõnda intensiivsemat masinat vaata et pilt eest ära minna, siis nüüd pole mingit probleemi olnud. Pigem on treening kuidagi liiga lihtsaks osutunud ja ei teki piisavat füüsilist koormust. Arvutisse laetud andmetest järeldub, et maksimaalne pulss õnnestus saada üldse 148l/min kuid suurem osa löögisageduse tippudest jäävad sinna 140l/min kanti. Ka pulss taastub väga kiiresti, võiks öelda et 20-30 sekundi pärast pole eelmisest pingutusest jälgegi.


Joonisel on ringidega osad märgitud iga seadme juures. Ilusti joonistub välja iga masina kolm kordust ning kõige alguses olev soojendusjooks. Viimane jäi küll lühikeseks ühe ammuse põlvehäda pärast, mis kippus jälle välja lööma.

Olen viimastel päevadel üsna palju uurinud, milline võiks olla minu puhul see õige südame löögisagedus, mis vahemikus võiks nii suusatrenni kui jõusaali treeninguid teha. Kui suusatamise keskmine kipub vabastiilis olema mul 162l/min ja paar lööki ülegi, siis arvestades mu maksimaalset lubatut 187l/min, oleks see 86% intensiivsust. Üldiselt ei soovitata üle 80% aga samas on mul enesetunne nii hea et sellises tempos lase või 2h jutti ning aegajalt annaks hoogu juurdegi. 169-171löögi juures hakkan alles tundma, et rohkem ei tasu pingutada aga see on juba 91% maksimumist.

Kuna kirjandust lugedes jääb mulje, et löögisagedus peaks jääma sinna 150 kanti aga samas ma tunnen oma 162 juures end suusatades igati hästi kuid jõusaalis on koormus sinna 130 kanti, siis ei saagi enam aru, milline see õige koormus minu jaoks peaks olema.

Arvutatud südame löögisageduse väärtused olen saanud selliselt:
HR rest = 52
205.8 - (0.685 x age)  = 187 HR max
Aerobic Base: ((HRmax-HRrest) x 0.7) + HRrest  = 147 Aerobic Base
Anaerobic Quality: ((HRmax-HRrest) x 0.8 to 0.9) + HRrest = 160 Anaerobic Base


Kommentaare ei ole:


WebCounter.com
blog.tr.ee