19 juuni 2010

Rattaga Viini avastamas

Sattusin tööasjus Viini ja kuna nädalavahetusel polnud mingit tahtmist oma seitse asja võtta ning tagasi lennata, siis otsisin nädalavahetuseks omale tegevust. Alustasin hotelli jõusaaliga. Hotelliks on Imerial Riding School Vienna. Liksaks jõusaalile on hotellis ka bassein, saunad ning privaatne muruplats isegi päevitamiseks. Lisaks sellele ka Lounge, kuhu Platinum kliendid tasuta saavad. Õnneks on kaks mu siinset töökaaslast hotelli Platinum kliendid ning enamuse nädalast saigi Lounges veedetud, kus söök jms kõik tasuta on.

Tegelikult tahtsin ma hoopis rattasõidust Viinis rääkida, kuna kogemus näiteks Tallinnaga on väärt võrdlust. Alustuseks rentisin tänavalt ratta nagu kõrvaloleval pildil näha. Rattalaenutuse kõrval on putka, kus regad end ära, saad oma kasutajanime ja parooli. Maksta saab krediitkaardiga ja üldiselt väga mugav asi on. Ainuke asi, et kui peale 400h kasutamist või ratta kadumist seda ei tagasta, siis võetakse kaardilt trahv 600€. Julm! Meeldiv oli, et esimene tund on tasuta, peale seda hakkas 1€/per tund jooksma. Odav ju?!

Asusin ratta selga ja ei suutnud otsustada, kas kihutada kohe autoteele ja julgelt sõitma hakata või sõtkuks vaikselt kõnniteedel nagu Eestis. Võtsin julguse kokku ja läksin autoteele sõitma. Minu imestuseks keegi ei tuututanud, ei tahtnud alla ajada või teelt välja rammida. Nii sai rahulikult 30km sõidetud. Enamustes kohtades olid olemas tegelikult rattateed ja osalsielt isegi mõlemi suuna jaoks eraldi tähistatud. Vaevalt Eesti kunagi üldse sellisele tasemele jõuab, kus rattur võib end ka inimesena tunda. Oli ka kohti, kus autotee oli mitmerealine aga iga rea juures oli ka koht ratturile kus sai siis autovooluga koos liikuda. Sinna päris ei kippunud aga oli julgeid, kes seda võimalust ka kasutasid.

Ainuke asi, mis silma jäi, oli kiivriga ratturite vähesus. Ei olnud ka laenutuses kiivri võimalust. Teiste ratturitega kokkusõitmist ma niiväga ei kartnudki kuna mu äge linna turistikas oli paras loks tegelikult ja ma olin ratturite seas üks aeglasemalt liikujaid üldse :) Kui algul töötas ratas ausalt, siis 10km järel hakkas mingi kiuks sisse väntamisel tulema, mis peale 20km läks lauskiuksumiseks üle. Ei saanud väntasid liigutadagi kui juba hakkas ilge kriuksumine. Kui ma peale ratta tagastamist seal ligidal bratwursti sõin jõudis üks noor neiu täpselt minu ratta omale laenutada. Oleks ta natukene aeglasem olnud, oleks jõudnud ehk hoiatada, et selle veloga saad koos edasiliikumisega ka rahva tähelepanu osaliseks :)



Kommentaare ei ole:


WebCounter.com
blog.tr.ee