22 aprill 2010

Susisev gaasipliit

Kel ees olnud köögimööbli või kasvõi gaasipliidi vahetus, siis on tõenäoliselt seisnud samasuguses olukorras kus mina. Nimelt oli aeg vana pliidi küljest gaasijuhe ära võtta ning uue külge ühendada. Kusagilt oli kõrva jäänud et seda peaks kindlasti tegema sertifitseeritud inimesed, mida kinnitas ka mu korteriühistu esimees.
Hakkasin siis uurima, mis see väike lüke võiks maksma minna. Kõne Eesti Gaasi pani suu vatti täis kui kuulsin et hind alates 700EEK. Suure ähmiga panin toru ära ja ei suutnud uskuda kuidas saab viis minutit võtmega keeramist nii palju maksta. Teiseks, pakutud esmaspäevane aeg oleks mu 4 tervet päeva jätnud sisuliselt külmtoidu peale, seega polnud see variant.
Võtsin kõne ka teise gaasifirmasse, mis tegeles küll rohkem gaasikatelde jm sellisega aga serdiga mehed on serdiga mehed ning vahet pole kes seda keerab, peamine et paber taskus on. Dialoog oli umbes selline:
  • Mina: "Tere, ma sooviks oma gaasipliidi gaasijuhtme uue pliidi külge ühendada"
  • Gaasifirma: "Tere, kui teil on vaja ainult gaasijuhe ümber tõsta, siis ma ei näe küll põhjust miks te seda ise teha ei võiks"
  • Mina (väikese hämminguga juba): "Ee, no jah seda ma isegi mõtlesin et saaks ise ka hakkama aga kuidas ma pärast teada saan kas midagi lekib või mitte? Mis see töö muidu maksab?"
  • Gaasifirma: "No kui teil raha üle on siis me võime tulla selle teilt ära võtta jah. Praeguse masu ajal on teadagi inimestel raha vähe. Hinnad algavad kusagilt 700 EEK-st. Kontrollida saate nii et määrite seebivedelikuga üle ja kui lekib siis hakkab mullitama. Mina ise olen kodus nii teinud."
  • Mina: "No kui nii lihtsalt asjad käivad, siis ma saan ise ka hakkama. Poleks uskunudki et nii normaalse suhtumisega ettevõtteid veel tänapäeval leiab".
  • Gaasifirma(muigab): "No siis te ehk julgete teinekordi siia helistada, kui me kohe inimesi paljaks koorima ei hakka"
  • Mina: "Suured tänud...." jne
Selle jutu peale kruttisin loomulikult oma pliital toru tagant ära ning sättisin selle teise pliidi külge. Ei viitsinud seebivahtu ega mullitamist kapi all pimedas teha. Mulle piisas koera moodi mõnda aega nuusutamisest. Mõne minuti pärast särisesid pannil juba munad ning sain rahulolevalt säästa 700EEK.
Ehtne näide, kus sisuliselt suur kontsern lajatab kõigile ühesuguse puuga kuid väiksem ettevõte suudab klientidega ka inimlikult suhelda jättes neile valikuvabaduse ja andes nõugi kuidas asju odavamalt lahendada.
Aga pliit on aus ja vägagi lollikindel. Kõikvõimalik gaasinupuga mängimine lõpetab igasuguse gaasi susina kohe kuni leeki pole, olgu see nupp ükskõik mis asendis. Electrolux pole siiani oma kodutehnikaga alt vedanud, loodetavasti ka seekord mitte.

1 kommentaar:

Caty ütles ...

Kui ma ükskord külla tulen, siis paluks üht korralikku praadi selle sama pliidiga :D!!!


WebCounter.com
blog.tr.ee